Instrukcja użytkownika
Rozpoczęcie pracy
Dostęp do aplikacji przesyłany jest na wskazany adres e-mail, po kliknięciu w otrzymany link dokonasz aktywacji konta. W celu dokończenia rejestracji i rozpoczęcia pracy uzupełnij dane według wskazań:
- W pierwszym kroku wprowadź dane firmy. Dane możesz uzupełnić ręcznie lub wpisując NIP i przepisując kod z obrazka.
-
Trzeci drugim to dodatkowe ustawienia takie jak: numeracja faktur
(przykładowe wzory lub nadanie własnej), ustawienia domyślnego terminu
płatności i waluty, wprowadzenie treści wysyłanych do klientów wraz z
fakturą lub przypomnieniem oraz zdefiniowanie jednego lub więcej numerów
rachunków bankowych. Istnieje również możliwość dodania logo na
fakturze.
Po wprowadzeniu wszystkich niezbędnych danych i ustawień przejdziesz do pulpitu głównego aplikacji.
Instrukcja do pakietu “fakturowanie online”
Pulpit główny aplikacji MójKsięgowy24
Okno główne wskazuje podsumowanie fakturowania, tj: przychody, ilości dokumentów i status ich opłacenia w miesiącu.

Możesz także wybrać opcję przejścia do pełnej części modułu klikając w ikonę "fakturowania" w menu znajdującym się po lewej stronie, który zawiera: zarządzanie fakturami, możliwość tworzenia zdefiniowanych faktur, a także tworzenie słowników klientów i produktów.

Faktury
Jest to lista wystawionych dokumentów, z możliwością wystawiania kolejnych, modyfikacji, drukowania, wysyłania e-mailem i oznaczania opłacenia.
Dla Twojej wygody na bieżąco wyświetlana jest informacja o statusie opłacenia faktury oraz czynnościach na nich dokonanych (np. wydrukowania, wysłania e-mailem).

Pierwszy dokument
Aby wystawić dokument sprzedaży skorzystaj z przycisku "Fakturowanie" -> "Wystaw dokument" „Wystaw dokument” i wybierz oczekiwany typ dokumentu:
- faktura VAT,
- faktura proforma,
- faktura marża,
- faktura zaliczkowa,
- dowód wewnętrzny przychodowy.
Wystawianie faktury VAT
Przed rozpoczęciem wystawiana dokumentów wypełnij dane właściciela. Formularz znajduje się w zakładce "Ustawienia"->"Właściciel"
(Pozostałe dokumenty wystawisz w sposób analogiczny)
-
w pierwszej sekcji określ datę wystawienia dokumentu oraz
datę sprzedaży.
-
w drugiej sekcji wybierz wcześniej dodanego klienta lub dodaj nowego
w obecnym miejscu "+", bez konieczności opuszczania dokumentu.
-
w trzeciej sekcji dodaj jeden lub wiele produktów (usług), określ ceny
oraz stawki VAT. Wszystkie pola będą się automatycznie wyliczać
wskazując podsumowane wartości.
-
w czwartej i piątej sekcji określ sposób płatności za fakturę oraz
opcjonalnie umieść dodatkowe informacje o wystawiającym, odbiorcy i
uwagach.
Automatycznie wyświetlają się dane wprowadzone w ustawieniach, nie mniej możesz je dowolnie edytować.
Jeśli dokument jest gotowy do wystawienia skorzystaj z przycisku „Wystaw dokument”.
Widok wystawionej faktury
Po dodaniu faktury przejdziesz do widoku z podsumowaniem wystawianego dokumentu (dokonasz tego w dowolnym momencie klikając w numer faktury na liście faktur). Możesz tutaj dokonać edycji dokumentu, wystawić korekty, a także za pomocą górnego panelu ikon: wydrukować, wysłać e-mailem, oznaczyć opłacenie, wysłać przypomnienie, usunąć lub anulować dokument.

Korekta wystawionej faktury
Do wystawionej faktury w prosty sposób możesz wystawić korektę wybierając na liście faktur opcję z przycisku “akcja” “wystaw korektę”.

Uwaga: Nie ma możliwości edycji / usunięcia faktury dla której została wystawiona korekta.
Wystawienie faktury VAT z faktury proforma
Do wystawionej faktury proforma w prosty sposób możesz wystawić fakturę VAT wybierając na liście faktur z przycisku “akcja” opcję “Wystaw FV”.

Zdefiniowane faktury
Opcja ta pozwoli Ci na zdefiniowanie szablonu faktury, którą często wystawiasz dla tych samych klientów, z tymi samymi produktami / usługami. Dzięki temu za każdym razem wystawisz ją dużo prościej i szybciej.
Produkty
W prosty sposób możesz dodać produkt / usługę, które znajdą się w słowniku. Produkt / usługę przywołasz w momencie wystawiania faktury.

Klienci
W prosty sposób możesz dodać swoich klientów, którym często wystawiasz
faktury.
Dane możesz uzupełnić ręcznie lub pobrać wpisując NIP i przepisując
kod z obrazka. Klienta przywołasz w momencie wystawiania faktury.

Ustawienia
Na tej stronie masz możliwość zmiany wcześniej wprowadzonych ustawień
w dowolnym momencie pracy, a także dokonać zmiany hasła.
Tutaj dokonasz także zmiany w określeniu, czy firma jest płatnikiem
podatku VAT.
Instrukcja do pakietu “Fakturowanie + obsługa biura rachunkowego”
Pakiet księgowości online to pakiet “Fakturowanie + obsługa biura rachunkowego” rozszerzony
o obsługę biura rachunkowego oraz dodatkowe funkcje.
Instrukcję “Fakturowanie + obsługa biura rachunkowego” znajdziesz
tutaj, a w poniższej
instrukcji uzyskasz informacje o module koszty oraz księgowość.
Rozszerzony pulpit główny aplikacji MójKsięgowy24
Okno główne wskazuje podsumowanie:
- fakturowania (tj. przychody, ilości dokumentów i status ich opłacenia w miesiącu, a także roku),
- podatków/ZUS (wysokości składek, numeru rachunku wpłaty, terminów i statusów opłacenia),
- informacji o obsługującym biurze.

Koszty
Po przejściu do modułu kosztów znajdziesz wszystkie koszty dodawane przez biuro prowadzące twoją księgowość.

Księgowość
Po przejściu do modułu "księgowość" znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące bieżącej KPiR, a także bieżących rejestrów VAT sprzedaży i zakupu.
Wszystkie wartości przeliczają się automatycznie przy każdej zmianie przeprowadzonej na dokumentach w aplikacji np. dodaniu nowej faktury.
Zamknięty okres dla KPiR
Ikona z kłódką w kolumnie status zakładki KPiR informuje o tym, że biuro rachunkowe zamknęło okres rozliczenia i nie można dokonać już żadnych zmian na dokumentach tego okresu.

Podatek dochodowy
Znajdują się tu informacje dotyczące podatku dochodowego firmy, wynikającego z zaksięgowanych dokumentów przychodowych i kosztowych. Podsumowanie zawiera listę wszystkich miesięcy.

Po kliknięciu w poszczególny miesiąc pojawią się wszystkie szczegółowe informacje dotyczące podatku dochodowego tego okresu.

VAT
Znajdują się tu informacje dotyczące podatku VAT firmy, wynikającego z zaksięgowanych dokumentów przychodowych i kosztowych. Po kliknięciu w poszczególny miesiąc pojawią się wszystkie szczegółowe informacje dotyczące VAT tego okresu.
Podatek gotowy do zapłaty
Szary haczyk w kolumnie status w zakładkach podatek dochodowy oraz
VAT oznacza, że biuro rachunkowe potwierdziło gotowość do zapłaty
podatku.
O tym fakcie zostaniesz poinformowany powiadomieniem systemowym oraz
wiadomością e-mail.
Możesz użyć przycisku “podatek zapłacony” aby oznaczyć, że podatek
został już zapłacony. Jeżeli w kolumnie status widnieje szara kropka
wtedy biuro jeszcze nie oznaczyło gotowości do zapłaty danego podatku.

Składki ZUS
Wyliczone składki ZUS, dostępne dla Twojej firmy. Możliwe do modyfikacji przez firmę jak i biuro.
Dodatkowe uproszczenia
-
Na większości podstron znajduje się przycisk z literką "i"
oznaczający dodatkowe informacje. Po najechaniu kursorem na "i" pojawi
się dymek z dodatkowymi wskazówkami/instrukcjami.
-
Podpowiedzi ikon - po najechaniu kursorem na dowolną ikonę wyświetli
się informacja o jej funkcji.
-
Istnieje możliwość dokonania czynności grupowych na wielu elementach
tj. lista faktur.
Aby dokonać np. wysłania e-mailem wielu faktur, wybierz dokumenty i kliknij na ikonę nad listą. -
Sortowanie odbywa się poprzez kliknięcie w wybraną kolumnę. O
sortowaniu rosnącym lub malejącym poinformuje Cię niebieska strzałka.
Aby zmienić sortowanie np. z rosnącego na malejące kliknij ponownie w sortowaną kolumnę.